Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návod na umění
Šindelářová, Alice ; Jiřička, Eva (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Prací shrnuji myšlenky týkají se lidské kreativity, touhy tvořit a výtvarně se vyjadřovat. Sleduji kreativitu v mé rodině. Osobně jsem se setkala se všemy příslušníky nejbližší rodiny a společně jsme tvořili. Poté jsem uspořádala akci na mojí chatě, kde jsme se všichni společně sešli a každý měl za úkol na místě něco vytvořit sám a pak i dohromady v celé skupině. Samotné dílo jsem se tedy rozhodla pojmout jako textový scénář a popis událostí, co se před srazem mé rodiny na chatě, i v jejím průběhu, stalo a jaké vedli členové rodiny rozhovory. Jedná se především o jejich nejasné chápání mého záměru uskutečnit akci samotnou a posléze střet názorů na umění a společné tvoření, které na zahradě probíhalo. Pro samotnou prezentaci je účastník usazen společně se mnou u jednoho stolu a já předčítám scénář události. Dílo je především konfrontací laického pohledu mé rodiny na umění s pohledem mým, jako studentem umění.
Arteterapie v rámci koordinované rehabilitace
BARTŮŠEK, Petr
Tato diplomová práce se zabývá problematikou koordinované rehabilitace a problematikou arteterapie jakožto její složkou. Koordinovaná rehabilitace představuje vzájemně provázaný proces léčebné, pedagogické, pracovní a sociální rehabilitace, jehož hlavním cílem je minimalizovat důsledky, které vycházejí z postižení jedince. Arteterapie je terapeutický, potažmo kultivační proces využívající k působení na klienta psychologických a výtvarných prostředků. Úspěšná rehabilitace spočívá ve včasném, plynulém a koordinovaném úsilí o co nejrychlejší a nejširší zapojení osob se zdravotním postižením do obvyklých aktivit života. Tohoto cíle může dosáhnout i zapojením arteterapeutického působení. Teoretická část se skládá ze dvou základních kapitol. První kapitola se věnuje pojmu koordinované rehabilitace a její teoretické rovině. Podkapitoly se zabývají historií koordinované rehabilitace, mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví, dále tématy jako jsou zdravotní postižení, klasifikace zdravotního postižení, multidisciplinární tým až po zdravotní, sociální a pracovní rehabilitaci. Druhá kapitola popisuje arteterapii a její teoretickému vymezení. Následně je arteterapie popsána z pohledu složek koordinované rehabilitace a její koncepcí či právnímu vymezení. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak může arteterapie v systému koordinované rehabilitace přispět ke zdárné rehabilitaci klienta. Pro empirickou část byla vybrána kvalitativní metoda výzkumu. Tento typ výzkumu byl vybrán vzhledem k omezenému množství komunikačních partnerů a za účelem získání nových poznatků u výše zmíněných disciplín. Získané výsledky mohou sloužit pro tvorbu nástroje pro zpětnou vazbu ve zkoumaném zařízení, které může být následně využito pro zvyšování kvality poskytované péče. Tato diplomová práce může být dále využita jako zdroj informací pro budoucí klienty a jejich rodiny.
Smyslový zážitek ve výtvarné výchově
Písařová, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Diplomová práce se jmenuje Smyslový zážitek ve výtvarné výchově. Teoretická část zkoumá smyslové vnímání prostřednictvím poznatků z filozofie, psychologie a teorie umění. Obsahuje příklady z výtvarné tvorby vybraných umělců. Dále se zabývá obsahem RVP v souvislosti se smyslovým vnímáním a didaktikou výtvarné výchovy za účelem návrhu výtvarného projektu do výtvarné výchovy. Podstatou didaktické části je navržení výtvarného projektu na téma lidské smysly. Každý z úkolů se více zaměřuje na jeden ze smyslů: zrak, čich, sluch, hmat a chuť. Tento projekt je dále otestován v praxi na žácích druhého stupně základní školy a střední školy. Výsledky jsou analyzovány a vyhodnoceny. Návrh upraveného projektu je připraven pro využití učitelů výtvarné výchovy. Vybrané úkoly jsou podkladem pro autorské zpracování výtvarné práce. Ta reflektuje účinek úkolů a rozvíjí jejich další možnosti.
Návod na umění
Šindelářová, Alice ; Jiřička, Eva (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Prací shrnuji myšlenky týkají se lidské kreativity, touhy tvořit a výtvarně se vyjadřovat. Sleduji kreativitu v mé rodině. Osobně jsem se setkala se všemy příslušníky nejbližší rodiny a společně jsme tvořili. Poté jsem uspořádala akci na mojí chatě, kde jsme se všichni společně sešli a každý měl za úkol na místě něco vytvořit sám a pak i dohromady v celé skupině. Samotné dílo jsem se tedy rozhodla pojmout jako textový scénář a popis událostí, co se před srazem mé rodiny na chatě, i v jejím průběhu, stalo a jaké vedli členové rodiny rozhovory. Jedná se především o jejich nejasné chápání mého záměru uskutečnit akci samotnou a posléze střet názorů na umění a společné tvoření, které na zahradě probíhalo. Pro samotnou prezentaci je účastník usazen společně se mnou u jednoho stolu a já předčítám scénář události. Dílo je především konfrontací laického pohledu mé rodiny na umění s pohledem mým, jako studentem umění.
S dětmi do galerie. Procesy tvorby edukačního programu v nezávislé galerii současného umění
Smetanová, Barbora ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce pojednává o tvorbě galerijně edukačního programu na základě spolupráce s umělci a kurátory. Text je rozdělen na dvě části. Část teoretického pozadí vymezuje diskurzivní pole umění, galerie a galerijní edukace. Ve výzkumné části za pomoci metod kvalitativního výzkumu navrhuji a ověřuji galerijně edukační program vytvořený na základě rozhovorů s umělci. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění
Smyslový zážitek ve výtvarné výchově
Písařová, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Diplomová práce se jmenuje Smyslový zážitek ve výtvarné výchově. Teoretická část zkoumá smyslové vnímání prostřednictvím poznatků z filozofie, psychologie a teorie umění. Obsahuje příklady z výtvarné tvorby vybraných umělců. Dále se zabývá obsahem RVP v souvislosti se smyslovým vnímáním a didaktikou výtvarné výchovy za účelem návrhu výtvarného projektu do výtvarné výchovy. Podstatou didaktické části je navržení výtvarného projektu na téma lidské smysly. Každý z úkolů se více zaměřuje na jeden ze smyslů: zrak, čich, sluch, hmat a chuť. Tento projekt je dále otestován v praxi na žácích druhého stupně základní školy a střední školy. Výsledky jsou analyzovány a vyhodnoceny. Návrh upraveného projektu je připraven pro využití učitelů výtvarné výchovy. Vybrané úkoly jsou podkladem pro autorské zpracování výtvarné práce. Ta reflektuje účinek úkolů a rozvíjí jejich další možnosti.
Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - téma "Louka"
Kalinová, Blanka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název: Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - "Louka" Autor: Blanka Kalinová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Abstrakt: Autorka se ve své práci zabývá projektovou výukou výtvarné výchovy. Stanoví si dva hlavní edukační cíle. Na zvolené téma "louka" vypracovává projekt, který se jí daří z velké části realizovat. Námět je ve své šíři dost bohatý, poskytuje mnoho podnětů k výtvarné práci a dobře prostupuje ostatními předměty. Autorka vytváří projekt na základě požadavků školního vzdělávacího programu pro žáky druhé třídy. Tomu odpovídá její volba použitých výtvarných technik jako je kresba, malba, frotáž, koláž, muchláž, vytváření plastik a objektů. Celý projekt strukturuje do osmi částí. Každá obsahuje jiný výtvarný problém. Popis realizace jednotlivých činností doplňuje obrazovou dokumentací a uvádí reflexi žáků i vlastní. V závěru přirovnává rozvoj osobnosti dětí ve své třídě k růstu rostlin na louce. Klíčová slova: Projekt - louka - výtvarná práce - základní škola - prožitkové učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.